Direktlänk till inlägg 25 januari 2011
Hmmmm, jag undrar om jag har sagt något negativt om skolan? Har jag nämnt att det är den sämsta upplevelsen i hela mitt liv?
Det finns en behållning dock. Jag kommer få jobb och jag har träffat människor som jag håller mycket högt och nära mitt hjärta.
Idag har jag ALLVARLIGT funderat på vilka konsekvenser det skulle få om jag hoppade av skolan. Jag har aldrig varit så missnöjd med nånting i hela mitt liv.
Jag insåg att det inte var rimligt, men det var så skönt att bara tänka tanken på vad jag skulle kunna klämma ur mig till vissa personer och sen avsluta med:
Förresten gå och dö, jag kommer inte tillbaka. FUCK YOU.
Sen fick jag stöd av mina underbara klasskamrater. TACK för ni finns och jag älskar er verkligen.
Lite senare kom Mats hem, och då kändes det ÄNNU bättre. Jag hade det här som status på min Fejja idag:
I min familj är vi fem syskon och en halv. Det är en underdrift när jag säger att det har varit svårt att förstå alla. Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att vi alla fem och en halv är varandras motsatser -i allt. Och ärligt så kan ...
Jag har sett och upplevt toppen och botten. Jag har sett vilket arbete som krävs för att bli bäst. Jag har sett alla svettdroppar som Du betalat för att komma först. Jag har sett vilket pyttemisstag som tar Dig från guldmedaljen. Jag har...
Den här bloggen startade jag för sååå många år sedan. Jag hade så mycket som jag behövde få ur mig. Jag vet att många älskade, många hatade, och ännu fler förundrades över mitt sätt att se på världen. Eller kanske mest av allt hur jag så...
Nollvisionen, men när? Karlskrona 24/9 2018 Nedan kommer relevanta klipp från en debattskrift gjord av Magnus Andersson på Cajoma Consulting i Uppsala år 2003 (Nollvision eller nollillusion, Uppsala 2003) En sammanfattning av nollvisionen ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 | 9 | |||
10 | 11 |
12 | 13 | 14 |
15 | 16 | |||
17 |
18 |
19 |
20 | 21 |
22 |
23 | |||
24 |
25 | 26 |
27 | 28 |
29 | 30 |
|||
31 |
|||||||||
|